Clara e consilier psihopedagogic, într-o școală, ca și mine. E o fată brunetă, înaltă și subțire, cu nume scurt și frumos. Presupun că le este ușor copiilor să îi rostească numele. Le este clar cine este Clara. Ea este cea care, cu vreo doi ani în urmă, a organizat în școala ei „Leapșa faptelor bune”. Știu că ea scrie povești de mai demult, dar acum le-a dat și un corp de hârtie. Unul frumos, colorat, delicat, vesel, îmbietor pentru copii. Iată mai jos cele 5 cărți de povești scrise de Clara, cu prezentarea făcută chiar de ea:
„Colecţia de faţă cuprinde o serie de
lucrări destinate atât copiilor, cât şi părinţilor sau bunicilor, în timp ce se
pot constitui şi într-un instrument pentru persoanele care lucrează cu copiii
şi se adresează dificultăţilor acestora (învăţători, consilieri şcolari). Fiecare dintre cele cinci apariţii cuprinde trei tematici, repartizate
astfel:
1. Şi-n situaţii dificile poţi vedea o licărire – include
următoarele tematici: divorţul părinţilor; decesul unei persoane apropiate;
supraprotecţia.
2. Idei bune pentru tine ca să-ţi fie mult mai bine – surprinde
relaţia părinte – copil; dezvoltarea abilităţilor sociale şi aduce în discuţie
cu ce se ocupă psihologul, psihiatrul şi consilierul şcolar şi când este
necesar să apelăm la aceşti specialişti.
3. Când la şcoală nu-i uşor poţi găsi un ajutor – tratează atenţia;
motivaţia pentru învăţare; fobia şcolară.
4. Ce să faci interior ca să creşti mulţumitor – curpinde
următoarele teme: regresia; rezistenţa la frustrare; minciuna.
5. Poate ţine şi de tine cum treci prin stări dificile - vizând
timiditatea; comportamentele agresive şi depresia.
Autoarea prezentelor lucrări este psihoterapeut şi psiholog educaţional,
adresându-se copiilor, adolescenţilor şi familiilor acestora precum şi
profesorilor şi învățătorilor lor. Cărțile au fost concepute în urma
dificultăţilor surprinse în cabinet cu frecvenţa sau impactul cel mai mare. Noutatea materialului constă în specificul foarte concret, cu o
aplicabilitate imediată a informaţiilor oferite. Acesta explică problematicile
vizate pe înţelesul părinților, oferă recomandări de activităţi în vederea
susţinerii copilului şi prezintă o metaforă adresată copilului sub formă de
poveste şi pe care se poate lucra prin întrebările de la sfârşitul textului.
Fie că cel căruia îi cad în mână este adultul sau copilul, învăţătorul sau
bunicul, lucrările sunt foarte prietenoase cu cititorul.
Ilustraţiile însoţind poveştile terapeutice amplifică efectul vindecător al
acestora, dând viaţă personajelor şi dificultăţilor acestora. Mai mult decât atât, această colecţie aduce împreună copilul şi familia sa,
sugerând desfăşurarea de activităţi comune, menite să optimizeze relaţia
părinte-copil. Materialele prezentate dumneavoastră au fost deja folosite în cabinet, în
lucrul cu copilul şi familia acestuia. Rezultatele au fost spectaculoase.
Tocmai acesta a fost unul dintre motivele care au condus la apariţia lucrării
de faţă.
Super.Ni le dorim si noi din tot sufletul in cabinet, in biblioteca, pe noptiera...
RăspundețiȘtergere